Kikka, laitoit mulle liudan kysymyksiä pari postausta sitten, ja mun piti vastata niihin edellisessä postauksessa. Yöaivot ei tietenkään muistanu, joten tässäpä näitä. :)

Vauvanruokien tekemisestä.
Ihan summanmutikassa silmämääräsesti yleensä noi ainekset laitan, paitsi että lihaa koitan laittaa suunnilleen 2tl tai nykyään vähän enemmän per pikkupurkki. Myös öljyä laitan teelusikallisen suunnilleen annokseen, sitä kun lisään myös vähän puuroonkin, niin se päivän suositus koostuu sit niistä.
En omista keittiövaakaa, mut mulla on yks tietty kattila, jonka ku latoo täyteen vihanneksia, siitä tulee suunnilleen tietyn verran purkillisia.
Sen ku sotkee, Elli ainakin tykkää. :)

Aio-vaipoista.
Yhen äp-harson leikkelin vaipan sisälle imuksi, meillä käytössä riittää hyvin ja ihanan ohut paketti tulee kun muotoonleikatun harson reunat siksakkaa ympäriinsä ja tekee keskelle vielä muoto-ompeleita.
Yleensä noi vaipat mulla pyörii tuossa narulla parisen päivää, ja siinä ajassa ne on jo kuivia. Mut meijän kämpän huoneilma on tosi kuiva, kosteemmassa ilmassa voi kestää kauemmin.

Housujen kuminauhoista.
Muutamiin housuihin oon vyötäröresorin sisään laittanu kuminauhan, ja vielä tähän mennessä se ei oo rullautunu eikä taittunu sisällä. Ehkä johtuu kuminauhan merkistä? En nyt kylläkään muista käytinkö eurokankaan vai anttilan kuminauhaa niissä, mutta semmosta jämäkkää ja kolmisen senttiä leveetä se oli.
Se kuitenki on niin jämäkkää, että nyt tytön kasvaessa joissakin housuissa näyttää vähän kiristävän masun kohdalta. Uusimpiin housuihin oon vaan sit tehny tarpeeks tiukan resorin, se joustaa paremmin ku kuminauha ja pieni löystyminen ei käytön aikana sillon haittaa.

Toivottavasti näistä oli iloa. Ja saa kysellä lisää, jos vaan voin olla avuksi. :)